endodoncja-stomatologia

NA CZYM POLEGA ENDODONCJA?

Leczenie kanałowe (czyli endodoncja) jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych metod leczenia zębów. Leczenie endodontyczne  pozwala zlikwidować ból zęba czy też ropień powstający w otaczających tkankach. Pozwala na zachowanie w jamie ustnej własnego, nieraz bardzo zniszczonego zęba, który można następnie zrekonstruować. Aby przekonać się o jej dużych możliwościach uzyskania pozytywnych efektów najlepiej poznać przebieg leczenia krok po kroku. W Medical Clinic Podhale leczenie kanałowe odbywa się przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu.

JAK POWSTAJE STAN ZAPALNY ZĘBA?

W pewnych sytuacjach do delikatnej struktury miazgi mogą dostać się drobnoustroje, które rozmnażając się mogą spowodować utworzenie stanu zapalnego miazgi, co objawia się silnym bólem. Infekcja może rozprzestrzenić się na kość wokół bolącego zęba, lub spowodować stan ropny oraz obumarcie miazgi. W takiej sytuacji leczenie kanałowe jest najlepszym rozwiązaniem.

JAK ROZPOCZYNAMY LECZENIE KANAŁOWE?

Stomatolog określa długość oraz kształt kanału na podstawie zdjęcia rentgenowskiego lub wyniku badania tomograficznego, następnie ostrożnie otwiera wejścia do kanałów. Aby do odsłoniętego zęba nie przedostały się bakterie ze śliny oraz dla ochrony przed środkami chemicznymi, którymi oczyszcza się kanał, leczony ząb osłania się specjalną gumą nazywaną koferdamem. Kanały oczyszcza się i opracowuje specjalnymi narzędziami wykonanymi ze stopów niklowo-tytanowych, aby dokładnie usunąć bakterie z zainfekowanego fragmentu miazgi oraz z otaczającej ją zębiny. Nowoczesny sprzęt pozwala na dokładne oczyszczenie i wypłukanie środkami bakteriobójczymi nawet bardzo krętych i wąskich kanałów.

endodoncja-cd

ENDODONCJA MIKROSKOPOWA

Aby jak najlepiej dotrzeć do wąskich kanałów, konieczne jest użycie specjalistycznego sprzętu do optycznego powiększenia obrazu. Nowoczesne mikroskopy stomatologiczne pozwalają na uzyskanie dokładnego, kilkukrotnego powiększenia, a tym samym dokładniejszy obraz leczonego zęba dla skrupulatnego wykonania nawet skomplikowanych zabiegów.

WYPEŁNIENIE KANAŁU

Końcowym etapem leczenia jest wypełnienie korzenia materiałem materiałem – gutaperką, co gwarantuje hermetyczne zamknięcie korzenia oraz zabezpieczenie przed dostaniem się bakterii i powstaniem stanu zapalnego.

JAKIE SĄ ZALETY NOWOCZESNEGO LECZENIA KANAŁOWEGO?

• skrócony czas leczenia
  • zmniejszone uczucie dyskomfortu podczas zabiegu
  • dokładniejsze oczyszczenie z bakterii
  • możliwość opracowania i wypełnienia nawet najbardziej krętych i wąskich kanałów