Czas: 30-90 minutZnieczulenie: Miejscowe/ogólneRekonwalescencja: 7-14 dni

NA CZYM POLEGA PRZESZCZEP TŁUSZCZU?

Przeszczep tłuszczu –Lipofiling lub Lipotransfer to bezpieczna i skuteczna metoda modelowania ciała i twarzy; niwelowania lokalnego nadmiaru tłuszczu oraz wypełniania ubytków tkanki podskórnej i redukowania oznak starzenia się za pomocą autologicznego przeszczepu tkanki tłuszczowej. Zabieg przeszczepu tłuszczu polega na pobraniu tkanki tłuszczowej z miejsca, w którym występuje jej nadmiar (brzuch, uda, okolica lędźwiowa), a następnie reimplantacji odpowiednio przygotowanych komórek tłuszczowych w obszar, który chcemy skorygować.

Zabieg lipotransferu jest małoinwazyjny i bezpieczny. Własna tkanka tłuszczowa to najbardziej naturalny wypełniacz, dlatego nie ma ryzyka wystąpienia reakcji alergicznej organizmu, ani odrzucenia przeszczepianej tkanki. Zawarte w przeszczepianej tkance żywe komórki macierzyste o niepowtarzalnych właściwościach regeneracyjnych i rewitalizacyjnych, pozostawiają skórę wypełnioną, napiętą i jędrną. Podczas zabiegu przeszczepu tłuszczu możemy modelować ciało pacjenta, w niektórych miejscach usuwając nadmiar tłuszczu, a w innych uzupełniając jego braki.

WSKAZANIA DO ZABIEGU

Twarz:

• lokalny nadmiar tkanki tłuszczowej (np .okolica podbródka)
  • głębokie zmarszczki i bruzdy
  • utrata objętości twarzy
  • niedobór tkanki tłuszczowej, zapadnięte policzki
  • asymetria twarzy
  • blizny potrądzikowe i pourazowe
  • korekta kształtu i rozmiaru ust
  • zapadnięcia pod oczami

Ciało:

• lokalny nadmiar tkanki tłuszczowej ( np. okolica kolan, brzuch )
  • asymetrie
  • ubytki pourazowe lub pooperacyjne
  • modelowanie kształtu, linii ciała

BADANIA WYMAGANE DO ZABIEGU

• badanie czasu krwawienia i krzepnięcia krwi (układ krzepnięcia)
  • morfologia z rozmazem
  • grupa krwi
  • mocz ogólny
  • kreatynina
  • anty Hbs
  • anty HCV
  • jonogram
  • glukoza na czczo
  • grupa krwi
  • inne badania, zlecone indywidualnie przez lekarza podczas konsultacji.

PRZEBIEG ZABIEGU

Zabieg rozpoczyna się od pobrania własnej tkanki tłuszczowej za pomocą kaniuli najczęściej z okolic brzucha, bioder, ud. Następnie za pomocą wirówki  z pobranej tkanki tłuszczowej odseparowuje się jego najbardziej wartościową frakcję wzbogaconą w komórki macierzyste. Pobrany materiał implantuje się w wybraną część ciała.

PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU

•  choroby serca i układu krążenia
  • cukrzyca
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • choroby autoimmunologiczne
  • ciąża
  • nadciśnienie
  • niewydolność nerek
  • niewydolność wątroby
  • stany zapalne
  • choroba nowotworowa
  • niska waga ciała uniemożliwiające pobranie odpowiedniej ilości tkanki tłuszczowej
  • palenie papierosów – należy minimum dwa tygodnie przed zabiegiem zaprzestać palenia papierosów.

EFEKTY ZABIEGU

Pacjent zyskuje naturalny efekt wypełnienia, wygładzenia oraz rewitalizacji obszaru poddanego zabiegowi. Dodatkowe zalecenia ustalane są indywidualnie przez lekarza.

ZALECENIA PO ZABIEGU

Miejsca z których pobrana została tkanka tłuszczowa należy poddawać masażom i okrywać je opatrunkami uciskowymi. Po zabiegu można powrócić do normalnych czynności już po kilku dniach od jego przeprowadzenia.
Przez około 2 tygodnie unikać:

• wysiłku fizycznego
  • gorących kąpieli,
  • pływania w basenie
  • sauny

Tkanka tłuszczowa jest materiałem ulegającym naturalnej absorpcji, dlatego efekt osiągnięty w dniu zabiegu w ciągu najbliższych tygodni może ulec osłabieniu. Lekarz nie jest w stanie przed zabiegiem określić jaka część komórek zostanie wchłonięta – zależy to bowiem od indywidualnych predyspozycji organizmu każdego pacjenta. Zabieg można powtarzać do momentu uzyskania pożądanego efektu estetycznego (odstęp czasowy wymagany pomiędzy kolejnymi zabiegami to min. 2 miesiące – tyle czasu potrzeba na ustabilizowanie efektów).