Lipoliza iniekcyjna – intralipoterapia

Czas trwania
30 minut
Obszar ciała
kończyny górne – w okolicy tricepsu, fałdy na plecach (poniżej żeber), brzuch, biodra, „bryczesy”, okolica podpośladkowa, wewnętrzna strona ud, wewnętrzna strona kolan, podwójny podbródek/modelowanie konturu żuchwy
Zalecana ilość zabiegów
1-3 zabiegów

Wymodeluj sylwetkę skutecznie i bez wysiłku!

Skuteczne, bezwysiłkowe, a zarazem całkowicie bezpieczne pozbycie się zbędnych kilogramów wydaje się nierealne. Tymczasem jest to możliwe i to bez stosowania kolejnej „diety cud” – za pośrednictwem profesjonalnych zabiegów medycyny estetycznej. Jednym z nich jest właśnie lipoliza iniekcyjna, inaczej mówiąc: intralipoterapia.

Szybki ubytek paru centymetrów w talii, na brzuchu czy w obwodzie ud może być bardzo motywującym początkiem regularnego dbania o sylwetkę.

Lipoliza iniekcyjna krok po kroku

Wstępem do zabiegu jest konsultacja z lekarzem medycyny estetycznej, który przeprowadza z pacjentem wywiad na temat stanu zdrowia, zażywanych leków itp. Następnie wykonuje pomiary oraz sporządza dokumentację fotograficzną obszarów wymagających interwencji i zaznacza je pisakiem na ciele.

Zabieg intralipoterapii polega zaaplikowaniu bezpośrednio do tkanki tłuszczowej preparatu Aqualyx, powodującego zniszczenie komórek tłuszczowych. Zazwyczaj wykonuje się 2 iniekcje. za pomocą specjalnych igieł. Zaletą tej metody jest ograniczona liczba wkłuć, dzięki czemu ograniczany jest ból, eliminowane jest również ryzyko uszkodzenia skóry czy powstania siniaków. Zabieg jest praktycznie bezbolesny i trwa około pół godziny.

Po zabiegu

Po zabiegu możliwe jest odczuwanie lekkiego swędzenia, pieczenia oraz wrażliwości obszaru objętego iniekcją. Świadczy to o skuteczności zaaplikowanego roztworu. Przez kilka kolejnych dni skóra może być lekko spuchnięta i zaczerwieniona, a w miejscu iniekcji może pojawić się krwiak. Są to normalne objawy, które stanowią naturalną reakcję ciała na zabieg. Wszystkie ustępują samoistnie – a pacjent od razu po zabiegu może wrócić do codziennych czynności.

Efekty zabiegu

Seria zabiegów przynosi wspaniałe rezultaty utraty średnio 4–5 cm w obwodzie w miejscu podania preparatu. W przypadku niewielkiej ilości tkanki tłuszczowej, aby osiągnąć taki efekt, wystarczą zwykle 2–3 zabiegi. Natomiast jeśli tkanka tłuszczowa jest obfita i gruba, konieczne będzie przeprowadzenie większej liczby zabiegów co 3–4 tygodnie. Rekomendowanym uzupełnieniem terapii jest masaż limfatyczny, przyspieszający usuwanie tłuszczu z komórek i ułatwiający jego transport przez naczynia chłonne.

Wskazania do zabiegu

Wśród wskazań do wykonania zabiegu można wymienić m.in. następujące problemy zdrowotno-estetyczne:

• podwójny podbródek,
  • fałd tłuszczu na brzuchu,
  • tłuszcz na udach, zbyt szerokie uda,
  • tłuszcz na pośladkach, zbyt pełne pośladki,
  • otłuszczony, tzw. „byczy” kark,
  • tłuszcz wokół pach, poduszeczki tłuszczu w okolicy pach,
  • tłuszcz na kolanach, zbyt grube kolana,
  • chęć wymodelowania sylwetki,
  • ginekomastia męska,
  • fałdy na plecach (poniżej żeber).

Zabiegi wykonywane są w Centrum medycyny estetycznej naszej kliniki – przez doświadczonych lekarzy dermatologów.

Wśród przeciwskazań do zabiegu można wymienić następujące punkty:

• ciąża i laktacja,
  • ostre choroby nerek i wątroby,
  • cukrzyca,
  • choroby krwi związane z nadmiernym krwawieniem,
  • stałe stosowanie leków rozrzedzających krew,
  • choroby tarczycy (np. u osób cierpiących na chorobę Hashimoto tylko w przypadku kiedy poziom przeciwciał jest bardzo niski lub równy zeru).