Konsultacje wenerologiczne

W Poradni Dermatologicznej Medical Clinic Podhale zajmujemy się także diagnostyką i leczeniem chorób wenerologicznych. Wenerologia jest dziedziną medycyny ściśle związaną z dermatologią, zajmującą się rozpoznawaniem oraz leczeniem chorób przenoszonych drogą płciową o podłożu:

• wirusowym (np. opryszczka, mononukleoza zakaźna),
  • grzybiczym (np. drożdżyca),
  • pasożytniczym (np. rzęsistkowica, świerzb),
  • bakteryjnym (np. chlamydioza, kiła, rzeżączka).

Kiedy należy zgłosić się do wenerologa

Konsultacja wenerologiczna wskazana jest w przypadku wystąpienia pierwszych objawów – ponieważ jak najszybsze wdrożenie leczenia jest gwarancją skutecznego leczenia. Nieleczone dolegliwości mogą skutkować wystąpieniem niebezpiecznych komplikacji, a nawet – w krytycznych przypadkach – powodować bezpłodność. Dodatkowo należy pamiętać, że często zarażony będzie również nasz partner, dlatego warto pojawić się u lekarza razem z nim i wspólnie poddać się leczeniu.

Do wizyty lekarskiej powinny nas skłonić takie zmiany okolic intymnych lub objawy w obrębie układu moczowo-płciowego, jak:

• obrzęk,
  • zaczerwienienie,
  • świąd lub uczucie pieczenia,
  • wysypka,
  • pęcherzyki, guzki,
  • w przypadku kobiet zmiana koloru, zapachu czy konsystencji wydzieliny,
  • dolegliwości bólowe – np. pieczenie, ból w trakcie oddawania moczu, ból w trakcie stosunku),
  • rumień i pokrzywka.

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z konsultacji doświadczonych dermatologów przyjmujących w naszej klinice.