Korekcja blizn

Rekonwalescencja
1-2 dni

Korekcja blizn

Korekcja jest zabiegiem chirurgicznym, któremu poddaje się blizny z różnych względów wymagające tego typu interwencji: upośledzające sprawność ruchową, nadmiernie uwypuklone czy też prowadzące do zaburzenia wzrostu danych okolic ciała, ale również po prostu nieakceptowane przez pacjenta. Można jej poddać między innymi blizny – po urazach, oparzeniach czy zabiegach chirurgicznych.

Operacja jest przeprowadzana w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym, w zależności od wielkości operowanego obszaru. Polega na wycięciu tkanki i zszyciu rany. Może być połączona z oddzieleniem podskórnej tkanki i skorygowaniem takich nieprawidłowości jak nadmiar tkanki w okolicach blizny czy konsekwencje zmian ropnych w jej obrębie.

Korekcja miejscowa sprawia, że zmniejsza się napięcie wokół blizny – a sama blizna staje się mniej widoczna. Bardzo istotne jest również stworzenie idealnych warunków gojenia – dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie najlepszego efektu interwencji chirurgicznej.

Plastyczna korekcja „Z” i „W”

Jedną z metod korygowania blizny jest wycięcie jej tzw. łamaną linią – przyjmującą kształt wielokrotnie powtórzonej litery „z” lub „w”. Jest ona wskazana szczególnie w przypadku blizn długich – dzięki tej metodzie nowa blizna łatwiej i szybciej się goi, zmniejsza się napięcie wokół blizny, a „ząbkowana” linia jest zdecydowanie mniej widoczna.

Klasyfikacja do zabiegu

Klasyfikacja do zabiegu odbywa się w Poradni Chirurgii Ogólnej lub Poradni Chirurgii Plastycznej. Podczas konsultacji lekarz wybiera najlepszą metodę, która pozwoli na zmniejszenie blizny i uczyni ją bardziej estetyczną.

Czas zabiegu jest uzależniony od wielkości korygowanego obszaru. Po korekcji możliwe jest wystąpienie lekkiego bólu, który zniwelują doustne środki przeciwbólowe. Ważne jest, aby odpowiednio dbać o operowane miejsce i bezwzględnie stosować się do zaleceń lekarza. Dzięki temu unikniemy powikłań, wśród których można wymienić między innymi infekcję, rozejście się szwów czy pojawienie krwiaków.

Gojenie rany można wspomóc, stosując opatrunki uciskowe i maści z wyciągiem z cebuli – takie jak Cepan. Istotne jest także niewystawianie blizny na działanie słońca, dzięki czemu unikniemy nieestetycznych przebarwień.

Zapraszamy serdecznie do Poradni chirurgii ogólnej, gdzie zabiegi przeprowadzają doświadczeni specjaliści chirurgii ogólnej 18 264 40 00