Korekcja nosa - chirurgia plastyczna
Rekonwalescencja
5-10 dni

Korekcja nosa

Korekcja nosa jest jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej. Jednocześnie jest również jednym z najtrudniejszych, w odróżnieniu od wielu innych operacji plastycznych. Natomiast dobór techniki operacyjnej, doświadczenie i kreatywność chirurga plastyka ma zasadniczy wpływ na wynik końcowy zabiegu.

Rozwiązanie problemów zdrowotnych i estetycznych

Nos jest najbardziej wyeksponowaną częścią twarzy i w znacznym stopniu decyduje o jej wyglądzie. Garbaty, za duży, za mały, krzywy czy nieproporcjonalny nos może realnie szpecić, co w wielu przypadkach prowadzi do pojawienia się kompleksów. Dodatkowo brak akceptacji własnego wyglądu może prowadzić do problemów psychicznych.

Co ważniejsze, wewnętrzna, zniekształcona kostna część nosa może powodować zaburzenia oddychania. Zniekształcenia mogą mieć charakter wrodzony lub też wystąpić w wyniku urazu. Tym samym korekcja nosa może być rozwiązaniem, które nie tylko umożliwia zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie, ale również stanowi remedium na dolegliwości funkcjonalne.

Pierwsza konsultacja

W trakcie rozmowy z chirurgiem plastykiem mają Państwo możliwość określenia swoich życzeń i oczekiwań. Specjalista opowie o możliwościach wykonania zabiegu, omówi sprawy medyczne i zdrowotne. Dodatkowo poinformuje o możliwych komplikacjach związanych z zabiegiem.

Konsultantka chirurgii plastycznej powiadomi Państwa o możliwych terminach operacji i wszelkich innych formalnościach związanych z pobytem w klinice, w tym o płatnościach, kontroli po operacji. Poinformujemy również Państwa o niezbędnych badaniach, którym należy się poddać przed zabiegiem.

Korekcja nosa - przed zabiegiem

Tydzień przed zabiegiem zaleca się odstawienie preparatów rozrzedzających krew, takich jak Aspiryna, Acard itp.. Zabrania się także spożywania alkoholu i palenia tytoniu. Jest to związane z wysokim ryzykiem wystąpienia powikłań po zabiegu, takich jak krwawienie, infekcje, przedłużone gojenie ran. Tym samym może negatywnie wpłynąć na oczekiwany rezultat operacji.

Dodatkowo należy przyjmować witaminę C i stosować się do wszystkich innych zaleceń lekarskich.

Korekcja nosa - procedura zabiegowa

Pacjent powinien stawić się w klinice bez makijażu i biżuterii, w luźnym, niekrępującym ruchów ubraniu. W klinice robione są zdjęcia, które stanowią dokumentację pacjenta. Następnie, po ostatecznym ustaleniu planu operacji, Pacjent/ka przechodzi na salę operacyjną, gdzie anestezjolog podaje znieczulenie.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym i trwa 1-2 godzin.

Chirurg plastyk przystępuje do wykonania zabiegu. Wykonuje cięcia – przeważnie wewnątrz nosa – a następnie modeluje według planu chrzęstno-kostny szkielet. Rany pooperacyjne zszywa szwami wchłanialnymi.  W dalszej kolejności wprowadza do nosa małe setony, a na nos zakłada opatrunek modelujący.

Korekcja nosa - po zabiegu

Pacjent przechodzi, w asyście pielęgniarki na salę pooperacyjną, gdzie w większości przypadków przebywa do następnego dnia. Na oczach ma okłady chłodzące zapobiegające nadmiernej opuchliźnie i obrzękom. Następnego dnia usuwane są setony z nosa i wykonywana jest toaleta twarzy. Pacjent dostaje instrukcje postępowania pooperacyjnego, termin kontroli, po czym, w asyście drugiej osoby, może udać się do domu.

Dalsze zalecenia

W przypadku wystąpienia dolegliwości bólowych można zażyć lek przeciwbólowy np. Paracetamol 1g co 6 godzin, ale zwykle nie jest to konieczne. W kolejnych dniach okłady nie są już potrzebne, można poruszać się swobodnie.

Miedzy 9-10 dniem, opatrunek modelujący zostaje zdjęty. Czasem niewielkie zasinienia i obrzęki utrzymują się nieco dłużej. Należy jednak pamiętać o tym, że całkowity efekt końcowy będzie widoczny po okresie od trzech do sześciu miesięcy. Z reguły efekt operacji korekty nosa jest trwały.

Możliwe powikłania i ryzyko

Proces gojenia może doprowadzić do wystąpienia pewnych nierówności, które mogą być po pewnym czasie skorygowane. Korekcja nosa jest operacją i jak każda niesie ryzyko powikłań takich jak krwawienie, infekcja, co z kolei wpływa na przedłużone gojenie. Jednak w tym przypadku takie komplikacje zdarzają się bardzo rzadko.

Zapraszamy serdecznie do Poradni chirurgii plastycznej naszej kliniki, gdzie operacje plastyczne nosa przeprowadzają doświadczeni specjaliści – między innymi dr Mateusz Zachara i dr Wojciech Jasek: 18 264 40 00

Efekty zabiegów

nos pacjentki przed zabiegiem korekcji
Przed zabiegiem