Badania neurologiczne

W Poradni neurologicznej naszej kliniki konsultacje i diagnostykę badania neurologiczne przeprowadzają doświadczeni specjaliści, którzy w pierwszym kontakcie z Pacjentem zbierają tzw. wywiad chorobowy – odnoszący się do kwestii ogólnego stanu zdrowia, ewentualnych tymczasowych dolegliwości, przewlekłych schorzeń, urazów, przepisanych na stałe leków, a także dotyczący warunków rodzinnych i środowiskowych.

Wywiad jest tłem i wstępem właściwego przedmiotowego badania neurologicznego, podczas którego neurolog sprawdza kolejno:

• funkcjonowanie nerwów czaszkowych,
  • czynności autonomicznego układu nerwowego,
  • odruchy,
  • napięcie i siłe mięśniową,
  • układ ruchu – zborność ruchów i chód,
  • czucie powierzchniowe oraz głębokie,
  • zborności ruchów,
  • objawy korzeniowe i oponowe.

Badania laboratoryjne

Podstawowe badania laboratoryjne są głównym sposobem uzyskania charakterystycznego obrazu klinicznego świadczącego o wystąpieniu (lub niewystąpieniu) choroby neurologicznej. Jednym z najczęściej wykonywanych badań jest test tzw. odczyn Biernackiego – czyli test szybkości opadania krwinek czerwonych, a w dalszej kolejności wykonuje się badania morfologiczne z rozmazem krwi obwodowej, a także badania moczu i płynu mózgowo-rdzeniowego, polegające na ocenie fizykochemicznych właściwości płynu oraz identyfikacji drobnoustrojów i oznaczeniu stężenia tzw. immunoglobulin klasy G.

Badanie ultrasonograficzne

USG jest metodą pozwalającą na dokonanie oceny tętnic – szyjnych, śródczaszkowych i kręgowych, których zadaniem jest zapewnienie prawidłowego ukrwienia mózgu. Badanie to umożliwia określenie ryzyka wystąpienia u chorego udaru niedokrwiennego mózgu oraz monitorowanie postępów w leczeniu.

Zapraszamy serdecznie do Poradni neurologicznej naszej kliniki, kontakt 18 264 40 00